Kirjailija Matti Remeksen blogi on kohtuullisen mukavaa luettavaa. Lyhyitä postauksia ja rullaavaa tekstiä. Viimeisin postaus oli kuin naulan kantaan tähän meidän tunteiden siivittämään Feel love and... viikkoon. Tällä kertaa tarkastelun alla ovat ostopäätökset ja tunteet.
Mitkä tunteet Sinua johdattelevat kaupoilla? Tekevätkö leopardi leggingsit olosi hotimmaksi kuin perusbeiget, kääntääkö punainen käsilaukkusi päät notkeammin kuin vanha mustasi, kehrääkö jaguaarin moottori sieluasi syleilevämmin vai tekeekö 500 kuutioinen menopeli olosi karjummaksi? Entä Ostatko lähiruokaa vai ulkoa tuotettua? Ohjaileeko sinua tunne siitä, että joku on edullista vai puhdasta? Kaiken takana on tunne. Tunne ohjailee meitä aivan huomaamattamme ja sitten yritämme selitellä hetken hairahdukset järkeen vedoten.
Mikä saa ostajat lääpälleen juuri Sinun tarjoaman sisustuksen, näyteikkunan, tuotteen tai asusteen edessä? Mikä myy kuin kuumille kiville mikä taas jää hyllyyn lepäilemään? Oletko tullut miettineeksi millaisia tunteita tarjoamasi tuotteet / palvelut tyydyttävät? Kenet ne saavat yhä uudelleen ja uudelleen ihastumaan, kenet vihastumaan ja kenet ne jättävät kylmäksi? Tarkastelun voisi vaikkapa aloittaa miettimällä mitä tunteita ne Sinussa herättävät, sitten laajentaa reviriä ja kysäistä kavereilta, lähipiiriltä.
- jori -
1 kommentti:
tunteenpalo ja mielikuvamarkkinointi....
-päivi-
Lähetä kommentti